Saturday 14 September 2013

Text recount

Camping with My Friends

Last weekend, my friends and I went camping.
We reached the camping ground after we walked for about one and a half hour from the parking lot. We built the camp next to a small river.
It was getting darker and colder, so we built a fire camp. The next day, we spent our time observing plantation and insects while the girls were preparing meals. In the afternoon we went to the river and caught some fish for supper.
At night, we held a fire camp night. We sang, danced, read poetry, played magic tricks, and even some of us performed a standing comedy.
On Monday, we packed our bags and got ready to go home.


Berkemah dengan teman-teman
Akhir pekan lalu, teman-teman saya dan saya pergi berkemah.
Kami mencapai camping ground setelah kami berjalan selama sekitar satu setengah jam dari tempat parkir. Kami membangun kamp di sebelah sungai kecil.
Hari mulai gelap dan dingin, jadi kami membangun sebuah api unggun. Hari berikutnya, kami menghabiskan waktu kita mengamati perkebunan dan serangga sementara gadis-gadis itu menyiapkan makanan. Di sore hari kami pergi ke sungai dan menangkap ikan untuk makan malam.
Pada malam hari, kami mengadakan api unggun malam. Kami bernyanyi, menari, membaca puisi, bermain trik sulap, dan bahkan beberapa dari kita melakukan komedi berdiri.
Pada hari Senin, kami dikemas kantong kami dan bersiap-siap untuk pulang.


Watching Movie

My sister and I went to see a film last night. It was an American movie called The Lost Flight. It showed how people can quickly change when they have to look after themselves in the jungle. It was an interesting film about a plane which crashed on a small empty island in the Pacific Ocean.
Although the passengers were safe, nobody knew where the plane had crashed. So the passengers had to learn how to hunt for food in the jungle and how to catch fish from the sea to eat. After a few weeks, the passengers were eating raw fish and meat.
After they had been on the island for two months, three of the men made a boat and sailed away to find help. But their boat sank and they were drowned.
The film ended without saying whether the passengers were rescued or not. But my sister and I enjoyed the film.

Menonton Film

Kakakku dan aku pergi untuk melihat film tadi malam. Itu adalah film Amerika yang disebut The Lost Flight. Hal ini menunjukkan bagaimana orang dapat dengan cepat berubah ketika mereka harus menjaga diri mereka sendiri di hutan. Itu adalah film yang menarik tentang pesawat yang jatuh di sebuah pulau kosong kecil di Samudera Pasifik.
Meskipun penumpang yang aman, tidak ada yang tahu di mana pesawat itu jatuh. Jadi penumpang harus belajar bagaimana untuk berburu makanan di hutan dan bagaimana untuk menangkap ikan dari laut untuk makan. Setelah beberapa minggu, para penumpang sedang makan ikan mentah dan daging.
Setelah mereka berada di pulau itu selama dua bulan, tiga orang membuat perahu dan berlayar untuk mencari bantuan. Tapi perahu mereka tenggelam dan mereka tenggelam.
Film ini berakhir tanpa mengatakan apakah penumpang diselamatkan atau tidak. Tapi kakakku dan aku menikmati film.

No comments:

Post a Comment

No Racism